Toimitusaika

Toimitusaika tuotteilla alkaa siitä, kun maksu on saapunut yrityksen tilille. Toimitusaika on 1-5 työpäivää. Normaalisti tuote postitetaan tilausta seuraavana työpäivänä tai mahdollisuuksien mukaan jo tilauspäivänä. Mikäli tuotteiden toimitus jostakin syystä viivästyy, ilmoitamme siitä asiakkaalle.

Lähetys ei sisällä kuittia. Sähköpostiinne tuleva tilausvahvistus toimii kuittina ja takuutodistuksena.

Jokaisesta tilauksesta lähetetään automaattisesti tilausvahvistus asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Jos tilausvahvistus puuttuu, niin otathan yhteyttä yritykseen.

Toimitustavat ja -hinnat

Posti ja SmartPOST –pakettiautomaatti

  • Tilaamasi tuotteet toimitetaan valitsemaasi postitoimipisteeseen, lähipostiisi (Nouto Postista toimitustapa valittuna) tai valitsemaasi SmartPOST –pakettiautomaattiin. Katso lähin Postin palvelupiste tai pakettiautomaatti.
  • Tilaajan ei tarvitse kantaa huolta pitkien pyyhkijänsulkien mahtumisesta pakettiautomaattiin. Verkkokaupan omassa lähetyskotelossa voidaan lähettää pakettiautomaattiin myös yli 60cm pitkät pyyhkijänsulat joitakin erityispitkiä sulkia lukuun ottamatta, jotka toimitetaan lähipostiin, vaikka tilaaja olisi valinnut toimituspaikaksi pakettiautomaatin.
  • Seurantatunnus lähetetään automaattisesti sähköpostiisi, kun tilaus on lähetetty.
  • Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella. Posti lähettää sähköisen saapumisilmoituksen tekstiviestinä ja sähköpostilla, kun paketti on noudettavissa.
  • Lähetykset ovat noudettavissa vain 7 vuorokauden ajan, sen jälkeen ne palautuvat takaisin lähettäjälle.
  • Huom! Tarkista, että matkapuhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi ovat tilaushetkellä oikein.
  • Yhteystietojasi ei käytetä eikä luovuteta suoramarkkinointiin. Lähetys kuljetetaan ilmastoystävällisesti.
  • Postitus (Posti)

    Toimituskulut ovat kaikissa alle 40€:n tilauksissa 3€ lukuunottamatta maksutonta Nouto myymälästä tilaustapaa. Yli 40€:n tilaukset toimitamme ilman toimituskuluja. Toimitushinnat koskevat toimituksia Suomeen.

    Pienikokoisten lähetysten kirjepostitus

    Kirjepostikriteerit täyttävät tilaukset, kuten takasulkatilaukset, lähetetään AINA kirjepostina, vaikka tilauksen toimitustapakohdassa tilaaja valitsee haluamansa postitoimipisteen tai pakettiautomaatin. Kirjepostituksessa lähetys tulee suoraan tilaajan postilaatikkoon kannettuna, eli lähetystä ei toimiteta tilaajan valitsemaan postitoimipisteeseen tai pakettiautomaattiin. Mahdollisesta kirjepostituksesta ilmoitetaan tilaajalle lähetettävässä lähetystiedot sisältävässä sähköpostissa, kun lähetys on postitettu. Kirjepostituksella ei ole vaikutusta tilauksen toimituskuluihin.

    Sovittu toimitustapa

    Halutessasi voit etukäteen sopia yrityksen kanssa muusta tuotteiden toimitustavasta (esimerkiksi tuotteiden nouto henkilökohtaisesti). Ota yhteys yritykseen joko puhelimitse tai sähköpostitse ennen tilauksen tekoa. Kun muu toimitustapa on etukäteen sovittu yrityksen kanssa, tee tilaus ja valitse toimitustapapainike ”Ennalta sovittu, muu toimitustapa”. Tällöin Sinulta ei laskuteta vääriä toimituskuluja.

    Pidätämme oikeuden muutoksiin. Kauppaohjelmisto laskee automaattisesti oikean hinnan toimitukselle.

    Maksutavat

    Ennakkomaksu, tilisiirto

    Lähetämme tuotteet maksun saavuttua tilillemme. Skannauksen/ruutukaappauksen maksusuorituksesta voi erityisen kiireellisissä tilauksissa lähettää myynti[ät]sulatautoon.fi sähköpostiosoitteeseen pankkiviiveen välttämiseksi. Tilausvahvistuksen jälkeen ennakkolasku lähetetään välittömästi asiakkaan sähköpostiosoitteeseen, jossa näkyvän viitenumerollisen tilisiirtolomakkeen voi tulostaa ja maksaa tilauksen loppusumman tilisiirtolomakkeessa näkyvään tilinumeroon. Ennakkotilisiirrolla on viisi (5) päivää maksuaikaa. Jos laskua ei makseta eräpäivään mennessä, tilaus peruutetaan automaattisesti.

    Yritysasiakkaille, joilla on erillinen laskutuspalvelu, jonka vuoksi laskun hyväksymiskierto voi kestää, voidaan pyynnöstä lähettää tilatut tuotteet, vaikka ennakkolaskua ei ole maksettu. Tällöin viitenumerollisen laskun eräpäivä on kahden viikon päästä tilauksesta.

    Paypal

    Voit maksaa tilauksesi myös oman Paypal-tilisi kautta. Mikäli Paypal-tililläsi ei ole puhelinnumeroa, niin silloin Posti lähettää ainoastaan tilaajan sähköpostiin viestin lähetyksen perilletulosta. Postin lähettämä tekstiviesti menee Sulatautoon.fi yrityspuhelinnumeroon ja Sulatautoon.fi asiakaspalvelu lähettää tilaajalle vielä sähköpostin, jossa kerrotaan paketin perilletulosta.

    Tilaajalle lähetettävässä lähetys- ja seurantatiedot sisältävässä sähköpostissa tiedotetaan, mikäli Postin lähetyksen perilletuloilmoitus tulee ainoastaan tilaajan sähköpostiin.

    Checkout

    Maksu pankkipainikkeilla

    Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Checkout on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu.

    Valittuasi maksutavan kauppiaan tarjoamista vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle. Maksu suoritetaan Checkout Finland Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle. Turvallista, helppoa ja nopeaa!

  • Nordea
  • Osuuspankki
  • Handelsbanken
  • Paikallisosuuspankki
  • Aktia
  • Säästöpankki
  • Oma Säästöpankki
  • S-Pankki
  • Ålandsbanken
  • Danske Bank
  • VISA
  • VISA Electron
  • Mastercard
  • Mash
  • Masterpass
  • MobilePay
  • Pivo
  • Alennuskoodit

    Joissakin yhteyksissä jaettavissa alennuskoodeissa on syytä huomioida, että mikäli asiakkaan saama alennuskoodi tai lahjakortti on sidottu johonkin ehtoon, kuten tiettyyn tilaussummaan, täytyy ehdon täyttyä tilausta tehdessä. Tilaukset, joissa ei ole noudatettu annettuja ehtoja, peruutetaan. Useita lahjakortteja tai alennuskoodeja ei voi yhdistää. Huomioithan myös, että alennuskoodit eivät koske mahdollisia toimituskuluja.

    Tilauksen tehneille asiakkaille lähetetään parin viikon päästä tilauksesta arvostelusähköposti ja hyväksytystä arvostelusta tilaaja saa 5 € alennuskoodin kauppaamme. Tilaaja saa yhden kappaleen 5 € alennuskoodeja tilausta kohden, vaikka tilaaja arvostelisi useita samaan tilaukseen sisältyneitä tuotteita.

    Pidätämme oikeudet muutoksiin.

    Takuuehdot

    Tuotteilla on valmistajan takuu. Jotta takuu on voimassa, vaaditaan kuitti. Mikäli kuitti on kadonnut, voimme kadonneen tilalle toimittaa kuittikopion.

    Tuotteiden palautus

    Tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus.

    Jos tuote palautetaan, yritys palauttaa kauppasumman tuotteen osalta täysimääräisenä asiakkaan tilille 15 päivän kuluessa tuotteen saavuttua yritykseen.

    Postikuluja (lähetys ja palautus) ei palauteta virheettömästi toimivista tuotteista, paitsi jos sulat eivät sovi tarkoitettuun autoon asiakkaasta riippumattomasta syystä johtuen. Mikäli tilaaja on valinnut verkkokaupan automerkkikohtaisessa sulkahaussa väärän automallin, minkä seurauksena sulat eivät sovi tarkoitettuun autoon, ei postikuluja palauteta. Jos tavaran palautuksen syy johtuu yrityksen virheestä tai tuotteen laatuvirheestä, postikulut palautetaan tilaajalle täysimääräisesti.

    Jos tilaaja ostaa jonkun muun sulkamallin kuin mitä verkkokaupan automerkkikohtaisessa sulkahaussa esitetään kyseessä olevalle autolle, niin yhteensopivuusongelmissa vastuu virheestä on aina tilaajan, jolloin postikuluja ei myöskään palauteta. Selventämällä edellistä virkettä: Jos tilaaja ostaa esim. yleispätevät K-star pyyhkijänsulat sellaiseen automalliin, jota ei esitetä verkkokaupan automerkkikohtaisessa sulkahaussa, niin yhteensopivuusongelmasta johtuvasta tavaran palautuksessa postikulut menevät tilaajan maksettavaksi.

    Tavaran palautuksesta tilaajalle koituvat kulut ovat 12€ tai joissakin erityispitkissä pyyhkijänsulissa 16€. Verkkokaupan omassa S-koon lähetyskotelossa lähetetään myös yli 60cm pitkät pyyhkijänsulat joitakin erityispitkiä sulkia lukuun ottamatta, joten tavaran palautuksen postikulut ovat tällöin 12€. Paketin kyljessä olevan Postin osoitekortin lisätiedot kohdasta nähdään, että veloitetaanko matalamman (S-koko) vai korkeamman (S Plus-koko) euromäärän mukaan. Kulujen euromäärä muodostuu kahdesta postituksesta (lähetys ja palautus). Tilaajan ei tarvitse tehdä mitään muuta takaisinpostituksessa kuin kirjoittaa Postin Helposti-koodi pakettiin (yritys antaa koodin sähköpostilla/tekstiviestillä) ja viedä paketti postiin tai pakettiautomaattiin. Yritys maksaa takaisinpostituksen, mutta kulut (joko 12€ tai 16€) vähennetään tilaajan jo maksetun tilauksen loppusummasta, kun yritys maksaa tavaran palautuksen asiakkaan tilille.

    Kirjepostilla lähetettyjen tilausten tavaran palautuksessa asiakas maksaa itse postimerkit ja kiinnittää ne kuoreen. Yritys palauttaa kauppasumman tuotteen osalta täysimääräisenä asiakkaan tilille.

    Tilaaja voi tarvittaessa pyytää sähköpostilla tai puhelimella säilytysajan pidennystä, josta veloitetaan Postin hinnaston mukaisesti tilaajalle lähetettävällä viitenumerollisella laskulla.

    Tilauksen noutamatta jättäneen tilaajan jo maksetun tilauksen loppusummasta vähennetään joko 12€ (S-koko) tai 16€ (S Plus-koko), kun yritys maksaa palautuksen asiakkaan tilille. Mikäli noutamattoman paketin vastaanotosta ei Posti veloita, kun yritys noutaa palautuneen lähetyksen Postin kassalta, huomioidaan tämä kulujen osalta tilaajan eduksi. Tällöin tilaajan jo maksetun tilauksen loppusummasta vähennetään joko 6€ (S-koko) tai 8€ (S Plus-koko).

    Jos tilaus palautuu noutamatta jättämisen vuoksi, mutta tilaaja kuitenkin haluaa tilata kyseiset tuotteet, niin tilaajalle lähetetään viitenumerollinen ennakkolasku, jonka summa on 12€ (S-koko) tai 16€ (S Plus-koko). Laskun summa muodostuu noutamatta jättämisen vuoksi palautuneen ja tulevan uuden postituksen kuluista. Mikäli noutamattoman paketin vastaanotosta ei Posti veloita, kun yritys noutaa palautuneen lähetyksen Postin kassalta, ennakkolaskun summa on siinä tapauksessa 6€ (S-koko) tai 8€ (S Plus-koko).

    Tavaran palautuksessa pitää olla mukana kaikki paketissa olevat tuotteet. Tuotteiden tulee olla käyttämättömiä. Tavaran palautus lähetetään Postin välityksellä. Palautus voidaan hoitaa myös muun ennalta sovitun toimitustavan mukaan. Ennen palautusta ota yhteys yritykseen joko puhelimella tai sähköpostilla.

    Verkkokaupan pyyhkijänsulkien hakuun liittyviä ohjeita.

    Sulkahaun pudotusvalikkoa käytettäessä on hyvä huomioida, että automallin alkamispäivämäärä on usein vain vuoden tarkkuudella, jotta pudotusvalikko pysyisi loogisessa järjestyksessä. Siksi sulkahaun pudotusvalikkoa käytettäessä kannattaa katsoa myös edeltävän automallin päättymiskuukausi. Sulat voidaan hakea myös klikkaamalla automerkkilogoja. Siellä usein ilmoitetaan automallin sekä alkamis- että päättymispäivä kuukauden tarkkuudella.

    Automallin vuosiluvun perässä oleva nuoli --> tarkoittaa kyseisestä vuodesta tähän päivään saakka tai automallin uudempaan sukupolveen saakka, jos sellainen esitetään ruudulla. Vaikka automalli uudistuu, niin automerkkihaussa ei välttämättä ole uutta sivustoa automalliuudistuksille, jos edeltävän automallin sulat sopivat myös seuraajaan.

    Auton rekisteröintipäivämäärän perusteella on normaalisti helppo valita oikea automalli. Rajatapauksissa on syytä huomioida, että automalliuudistuksen yhteydessä voi olla rinnan myynnissä sekä uusi että vanha automalli. Voit jättää meille autosi rekisterinumeron ruudun oikean alareunan ”Jätä viesti” painikkeen kautta, jos automallin valinnassa kokee epävarmuutta.

    • SmartPOST
       
      Tuulilasinpyyhkijöiden ostajalle kesälasinpesunestetiivistepullo kaupan päälle!
       
       
    Uutiskirje